Foreign languages: YES (F.L.Y.) – πρώτη συνάντηση/κοινή δραστηριότητα κατάρτισης στην Ιταλία – Tarquinia

6a436a38-bedb-4833-9ea4-a21458a69e9dΗ πρώτη κοινή δραστηριότητα κατάρτισης προσωπικού πραγματοποιήθηκε στην πόλη Tarquinia της Ιταλίας, στις 20-24 Ιανουαρίου 2020. 4 μέλη του προσωπικού από κάθε σχολείο εταίρο, συνολικά 24 συμμετέχοντες (20 φιλοξενούμενοι και 4 οικοδεσπότες) συναντήθηκαν στην πόλη Tarquinia.

Το 1ο Γυμνάσιο Σοφάδων εκπροσώπησαν οι εκπαιδευτικοί Ευπραξία Τσαπούρη (ΠΕ07), Μπόσμου Ζωή (ΠΕ06), Χατζή Ευαγγελία (ΠΕ02) και Παπαδανιήλ Μαρία (ΠΕ02).

Η δική μας μετάβαση πραγματοποιήθηκε με την Aegean Airlines από το Διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών προς το Αεροδρόμιο της Ρώμης Fiumicino “Leonardo da Vinci.

Η κάθε μέρα κατάρτισης έχει διάρκεια 8 ώρες και είναι δομημένες ως εξής:

ημέρα

Η μέρα μας ξεκίνησε με ένα υπέροχο ιταλικό πρωινό 🙂

Η υποδοχή στις 9:00 στο σχολείο ήταν πολύ θερμή. Καθώς πρόκειται για μουσικό σχολείο οι καθηγητές του σχολείου μας υποδέχτηκαν παίζοντας τους εθνικούς ύμνους των χωρών που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα.

Ο εθνικός μας ύμνος

Στη συνέχεια ακολούθησε κονσέρτο με συμμετοχή των μαθητών.

Πραγματοποιήθηκε μια περιήγηση στο σχολείο με τους εκπαιδευτικούς να συνομιλούν με εκπαιδευτικούς και άλλους υπαλλήλους και να διαπιστώνουν ομοιότητες και διαφορές με τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου και τις κτιριακές εγκαταστάσεις στις χώρες τους.

Η καθαριότητα, η τάξη και η ησυχία ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά που μας έκαναν εντύπωση.

Σε όλα τα μαθήματα πραγματοποιούνται πολλά project και τα έργα των μαθητών βρίσκονται κατά μήκος του διαδρόμου.

Το προαύλιο

Ένα από τα 4 γραφεία της γραμματείας. Συνολικά 8 άτομα ασκούν μόνο διοικητικό έργο.

 

Μια από τις αίθουσες.

Σε όλες σχεδόν τις τάξεις υπάρχουν μαθητές με ειδικές ανάγκες, καθώς στην περιοχή δεν υπάρχει ειδικό σχολείο. Οι τάξεις αποτελούνται από 20-24 μαθητές και σε πολλές υπάρχει καθηγητής παράλληλης στήριξης.

Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση του προγράμματος από τη συντονίστρια χώρα (Ρουμανία).

Ακολούθησαν οι παρουσιάσεις των εκπαιδευτικών συστημάτων όλων των σχολείων εταίρων.

Ελλάδα

Τουρκία

 

Πορτογαλία

                                                               

Λιθουανία

 

Ιταλία

 

Ρουμανία

 

Μετά την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων και μετά από γεύμα στο εστιατόριο του Δημοτικού σχολείου ξεναγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της Tarquinia με ξεναγό εκπαιδευτικό (φιλόλογο) του σχολείου.

2η ημέρα:

Η μέρα ξεκίνησε με μια μικρή γιορτή. Μαζί με το δήμαρχο και υπαλλήλους του δήμου εγκαινιάστηκαν νέες συσκευές νερού

 

Ακολούθησε ο διαγωνισμός για την επιλογή του λογοτύπου του προγράμματος. 5 μαθητές αφού είδαν προσεκτικά τα 12 λογότυπα επέλεξαν ο καθένας ένα.

 

And the winner is…

από το σχολείο της Λιθουανίας.

Ακολούθησε διάλειμμα…

με υπέροχα παραδοσιακά ιταλικά γλυκά 🙂

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν οι παρουσιάσεις σχετικά με τη νομοθεσία αναφορικά με την ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Ρουμανία

Ιταλία

Ελλάδα

 

Λιθουανία

Πορτογαλία

Το απόγευμα ξεναγηθήκαμε αρχικά στη νεκρόπολη της πόλης.

 

και στη συνέχεια στο αρχαιολογικό μουσείο της πόλης

Και μετά από την πολύωρη περιήγησή μας στα αρχαία της πόλης ξεκουραστήκαμε πίνοντας έναν καφέ και τρώγοντας ένα γλυκό ή μάλλον καλύτερα προσπαθώντας να φάμε ένα γλυκό...

3η ημέρα: Η τρίτη ημέρα ήταν αφιερωμένη στις παρουσιάσεις  των περιπτώσεων μελέτης του κάθε σχολείου-εταίρου με έμφαση στις τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων μαθητών με ειδικές ανάγκες (αναπηρίες, μαθησιακές διαταραχές κλπ.)

4η ημέρα: Πραγματοποιήθηκε επιτόπια παρακολούθηση εργασίας. Είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε τους οικοδεσπότες καθηγητές αγγλικών / γαλλικών / ισπανικών κατά τη διάρκεια διδασκαλίας.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ανάλυση των μεθόδων διδασκαλίας που χρησιμοποιούνται από τους οικοδεσπότες.

Μετά το διάλειμμα εκπρόσωπος του Βρετανικού Συμβουλίου πραγματοποίησε εργαστήριο σχετικά με τις δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξουν οι μαθητές μας και πώς να το επιτύχουμε αυτό.

Όλες οι ομάδες εργαστήκαμε πολύ ενεργά

 

 

5η ημέρα: Την τελευταία μέρα πραγματοποιήθηκε εργαστήριο σχετικά με τη χρήση του θεάτρου ως μέθοδος για την εκμάθηση ξένων γλωσσών.

 

Μετά το διάλειμμα υπήρξε συζήτηση και καταλήξαμε σε εκείνες τις μεθόδους και τεχνικές που θα βελτιώσουν τις επιδόσεις των μαθητών και θα αποτρέψουν την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου.

Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας αξιολόγησης των δραστηριοτήτων και των συμπερασμάτων πραγματοποιήθηκε η χορήγηση πιστοποιητικών παρακολούθησης.

HVSH1346

Μιὰ σκέψη πάνω στὸ “Foreign languages: YES (F.L.Y.) – πρώτη συνάντηση/κοινή δραστηριότητα κατάρτισης στην Ιταλία – Tarquinia

Σχολιάστε