Wise Online Web Surfers (WOWS) – πρώτη διακρατική συνάντηση/κοινή δραστηριότητα κατάρτισης εκπαιδευτικών στην Ισπανία

Στις 12 – 16 Νοεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε η πρώτη διακρατική συνάντηση – κοινή εκδήλωση κατάρτισης προσωπικού στην πόλη Les Franqueses Del Valles της Ισπανίας, στην οποία δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, η κ. Μαυρογεώργου Ελένη (υπεύθυνη του προγράμματος) και η κ. Τσαπούρη Ευπραξία συμμετείχαν μαζί με εκπαιδευτικούς από σχολεία της Ρουμανίας και Λιθουανίας.

Η μετάβασή μας στη Βαρκελώνη πραγματοποιήθηκε με την αεροπορική εταιρεία “Vueling” από το αεροδρόμιο Αθηνών και η επιστροφή μας με τη “Ryanair

Barcelona

Στην περιοχή Granollers διαμείναμε κατά την επίσκεψή μας στην Ισπανία.Granollers

Το σχολείο υποδοχής Escola Guerau de Liost βρίσκεται στην περιοχή Les Franqueses del Valles.

Les Franqueses del Vallés

Στη σημερινή εποχή οι μαθητές είναι πολύ πιο εξοικειωμένοι όσον αφορά στη χρήση της τεχνολογίας από ό,τι οι εκπαιδευτικοί. Προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να επιμορφωθούν στο σωστό τρόπο χρήσης της τεχνολογίας και των ειδικών δικτύων, πρέπει να ενημερωθούν για τους διαφορετικούς κινδύνους που αντιμετωπίζει ένα άτομο κατά τη χρήση των δικτύων. Είναι λοιπόν απαραίτητο για την υλοποίηση αυτού του έργου, οι κύριοι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί, καθώς και οι διευθυντές των σχολείων εταίρων, να συμμετέχουν σε μια αντίστοιχη επιμόρφωση.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υποδοχής, Escola Guerau de Liost”, που συμμετέχουν στην επιμόρφωση της Ακαδημίας Εκπαιδευτικών για τον ηλεκτρονικό αποκλεισμό θα πραγματοποιήσουν ένα εργαστήριο για όλους τους εταίρους. Πρόκειται για ένα διαδραστικό εργαστήριο με διάφορες δραστηριότητες σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας και των δικτύων. Επίσης, θα προσκληθεί ένας ειδικός παιδαγωγός για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να ενημερωθούν για τους διαφορετικούς κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι μαθητές κατά τη χρήση της τεχνολογίας ή την πλοήγηση στο διαδίκτυο. Παράλληλα, σε αυτή τη συνάντηση θα δοθεί η δυνατότητα ανταλλαγής καλών πρακτικων και θα εξετάσουμε πώς οι διάφορες δράσεις μπορούν να εφαρμοστούν στα εμπλεκόμενα σχολεία.

1. ημέρα (13.11.2019)

Η υποδοχή στο σχολείο από τους οικοδεσπότες ήταν πολύ θερμή. Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και η Διευθύντρια, μας έκαναν να αισθανθούμε άνετα από την πρώτη στιγμή.

Το σχολείο ξεκινάει στις 9 και τελειώνει στις 16:30 με ένα διάλειμμα μιας ώρας για το μεσημεριανό φαγητό.

Για ήχο κουδουνιού κάθε εβδομάδα επιλέγουν ένα ισπανικό τραγούδι.

Η επίσημη γλώσσα στην οποία διδάσκονται οι μαθητές είναι τα Καταλανικά. Πρώτη ξένη γλώσσα είναι τα ισπανικά και δεύτερη τα αγγλικά.

Δεν χρησιμοποιούνται διδακτικά βιβλία, αλλά ο κάθε εκπαιδευτικός ετοιμάζει φύλλα εργασίας. Το μάθημα γίνεται με τη μέθοδο project.

Η Διευθύντρια του σχολείου έχει τη δυνατότητα να επιλέξει εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής (3 θέσεις) ανάλογα με τα προσόντα τους.

Η πρώτη μας συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη βιβλιοθήκη του σχολείου.

Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στις εγκαταστασεις του σχολείου.

Έργα των μαθητών του ισπανικού σχολείου για το Logo του σχεδίου μας WOWs

 

Έργα των μαθητών της τελευταίας τάξης με τη βοήθεια του καθηγητή των καλλιτεχνικών.

 

Τοίχος αναρρίχησης στο προαύλιο του σχολείου.

 

Εργασίες ομαδικές των μαθητών σε όλα τα μαθήματα κατά μήκος των διαδρόμων. Σε κανένα μάθημα δε χρησιμοποιούνται βιβλία, αλλά το υλικό δημιουργείται από τους εκπαιδευτικούς . Οι μαθητές εργάζονται με φύλλα εργασίας με τη μέθοδο του project.

Τα σχοινιά χρησιμοποιούνται για να κρεμιούνται οι εργασίες μαθητών.

Αυτή η αξιαγάπητη κυρία που πουλάει κάστανα, υπήρχε σε όλους τους διαδρόμους για τη γιορτή του κάστανου.

Σε όλες τις τάξεις υπάρχουν υπολογιστές και εξοπλισμός για παρουσιάσεις (projector ή διαδραστικοί πίνακες).

 

Το εστιατόριο των μαθητών. Το διάλειμμα για φαγητό είναι 12:30 – 13:30. Οι μαθητές έχουν την επιλογή να φέρουν το φαγητό τους από το σπίτι ή να φάνε από το μενού του σχολείου. Στη δεύτερη περίπτωση οι γονείς πληρώνουν ένα πάγιο ποσό στο σχολείο.

Κατά το χρονικό αυτό διάστημα οι εκπαιδευτικοί έχουν την ημερήσια συνάντηση στο γραφείο των καθηγητών.

 

Ποια είναι τα κύρια συστατικά ενός επιτυχημένου έργου;

 

Δραστηριότητα σχετικά με έννοιες που αφορούν τη χρήση του Διαδικτύου.

 

Χαρούμενες φατσούλες μετά την ανταλλαγή δώρων με τους συνεργάτες 🎁🎁

 

ημέρα (14.11.2019)

Η δεύτερη μέρα ξεκινάει με καλή διάθεση και χαμόγελα.

Η υπεύθυνη του προγράμματος από το σχολείο της Ρουμανίας μας παρουσίασε το σχολείο της και τις δραστηριότητές τους στα πλαίσιο του σχεδίου WOWs.

στη συνέχεια κάναμε δραστηριότητες μέσω της σελίδας Mentimeter με θέμα το διαδικτυακό εκφοβισμό (cyber bullying).

Και η σελίδα με τα αποτελέσματα σε ένα συννεφόλεξο.

Στη συνέχεια συμμετείχαμε σε ένα διαδικτυακό Quiz μέσω της σελίδας Kahoot και τα αποτελέσματα:

Η συντονίστρια του σχεδίου από την Ισπανία, μας παρουσίασε μία σελίδα όπου οι μαθητές ανάλογα με την ηλικία τους μπορούν να συμμετέχουν σε αντίστοιχες διαδικτυακές δραστηριότητας πάνω στο θέμα του διαδικτυακού εκφοβισμού.

https://internetsegura.cat/

Αφού ολοκληρώσαμε τις παρουσιάσεις, συνεχίσαμε με την εργασία σχετικά με το πλάνο των δραστηριοτήτων μέχρι την επόμενη συνάντηση στην Ελλάδα:

img_3047

– Συμφωνία σχετικά με τη διαδικασία επιλογής του Logo του προγράμματος.

– Εργασίες σχετικά με το Twinspace (παρουσιάσεις των ίδιων των μαθητών-ομαδικές παρουσιάσεις)

– Συμφωνία σχετικά με τη διαδικασία επιλογής των 10 ερωτήσεων της έρευνας για τη χρήση της τεχνολογίας και δημιουργία ερωτηματολογίου.

– Ορισμός ημερομηνίας για Video-conference

– Εργαστήριο σχετικά με τις ψευδείς ειδήσεις.

– Δημιουργία λεξικού από τους μαθητές και των 4 σχολείων με όρους που αφορούν τις ψευδείς ειδήσεις.

– Ορισμός δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια της συνάντησης στην Ελλάδα.

Και κάπως έτσι έφτασε η ώρα για το μεσημεριανό μας:

 

3η ημέρα (15.11.2019)

Η είσοδος του σχολείου με σκηνικό προσαρμοσμένο στην αντίστοιχη εποχή. Υπεύθυνη για τη δημιουργία του σκηνικού είναι μια μητέρα μαθητή και το κάνει εθελοντικά.

Στο σχολείο υπάρχει βιβλιοθήκη, στην οποία υπεύθυνη είναι μητέρα μαθητή και η οποία έρχεται τα απογεύματα και κάνει δραστηριότητες με τους μαθητές.

Εάν κάποιο βιβλίο έχει κάποια φθορά, οι μαθητές το φέρνουν στο “νοσοκομείο των βιβλίων” για να επιδιορθωθεί.

Η τρίτη μέρα ήταν αφιερωμένη σε επιμόρφωση αναφορικά με το eTwinning και πως αυτό θα χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο του σχεδίου μας.

Στο τέλος της ημέρας μοιράστηκαν οι βεβαιώσεις συμμετοχής.

Η εντυπώσεις μας από τη συνάντηση και την επίσκεψη μας στο σχολείο ήταν πολύ θετικές. Εκμεταλλευτήκαμε τη δυνατότητα που μας δόθηκε μέσω της δια ζώσης συνάντησης, ώστε να οργανώσουμε το σχέδιό μας και να ανταλλάξουμε καλές πρακτικές.

Ανανεώσαμε το ραντεβού μας για το Μάρτιο 2020 στην Ελλάδα και ανυπομονούμε να υποδεχτούμε τους εκπαιδευτικούς και μαθητές των σχολείων-συνεργατών μας στο σχολείο μας, το 1. Γυμνάσιο Σοφάδων.

Μιὰ σκέψη πάνω στὸ “Wise Online Web Surfers (WOWS) – πρώτη διακρατική συνάντηση/κοινή δραστηριότητα κατάρτισης εκπαιδευτικών στην Ισπανία

Σχολιάστε